Photobucket

03 May 2013

Trip

30/04/2013

Sekitar jam 8:15 pagi gua sarapan dengan krol.
Lepas sarapan kami gerak dengan kelajuaan british pop.
Sepanjang perjalanan cuaca agak baik, mendung dan angin steady-steady.
So gua tak payah nak bukak penyaman udara..Leceh kalo bukak penyaman udara, enjin jadi hilang power.
Setengah jam kemudian pendakian bermula dan sejam kemudian kami dah cecah Puncak Titiwangsa.
Pada jam 12:00 tengahari kami dah sampai sungai petani, perut masih lagi steady so kami terus gerak masuk highway utara.
Time nie cuaca agak panas sket.
Krol dah mula bukak baju..Gua drive pada kelajuan post punk.
Sepanjang perjalanan kami lakukan senaman mulut dengan menguyah kulit limau barli..
Dia punya segar lain macam..
Banyak topic yang kami bualkan, pasal politik, pasal rasuh, pasal perempuan, pasal vespa, pasal kerjaya dan Islam.
Lebih kurang jam 1:30 kami dah sampai Changloon.
Gua rembat buah pelam 5 kilo buat kenang kenangan.
2 kilo harum sani ape benda entah, pastu 3 kilo pelam kuning power..
Sementara menunggu adik gua habis exam, krol mula bertapa mengikut kosentrasi yang stabil manakala gua menapak ker surau berdekatan.
Waktu nie hujan mula membasahi bumi Changloon.
Pukul 3:30 petang adik gua habis exam, gua loading barang-barang dia masuk pajero.
Jam 4:40 kami mula bergerak meninggalkan tanah yang digelar Matrik Changloon..
Hujan lebat tidak mematahkan semangat gua untuk sembang pung pang pung..
Jam 6:30 petang kami parking dekat Restoran Ayu di Sungai Petani.
Kami dating dengan menu masakan ala Thai.
Perjalanan seterusnya di mulakan.
Kami sampai di kampung halaman sekitar jam 12:00 tengah malam.
Time nie baru gua rasa letih.
Tidur gua agak power pada malam tu.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home

Motorcycle Vespa